Obchodní a dodací podmínky
Vážení zákazníci, před objednáním zboží Vám doporučujeme seznámit se s obchodními podmínkami našeho internetového obchodu www.vlackybekr.cz Obchodní podmínky se řídí platným zněním ustanovení obchodního zákoníku.
1. Objednání zboží
Zboží nabízené v našem internetovém obchodě je možné objednat následujícími způsoby:
a) pomocí objednávkového formuláře po provedení registrace
b) telefonicky v obchodě v pracovní dny v době od 15.30 do 18.00 hodin, v sobotu od 9.00 do 12.00 hodin na telefonním čísle +420 545232110 nebo +420 603876313.E-mailem na adrese be-kr@volny.cz
Objednávka musí obsahovat následující údaje:
a) Jméno a příjmení
b) Úplnou adresu dodání včetně PSČ
c) Označení zboží - výrobce, katalogové číslo (kde není název zboží)
d) Modelovou velikost
e) Způsob doručení zboží (Česká pošta, osobní odběr)
Prodávající si vyhrazuje právo v určitých případech nechat potvrdit objednávku. V případě odmítnutí kupujícím je tato považována za neplatnou
2. Ochrana poskytovaných údajů
Zpracování osobních údajů
1. Kupující, pokud je fyzickou osobou, je povinen oznámit prodávajícímu svoje jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, adresu dodání zboží včetně PSČ, čísla telefonu a e-mailovou adresu.
2. Kupující, pokud je právnickou osobou, je povinen oznámit prodávajícímu svoje obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, adresu dodání zboží včetně PSČ, IČ, DIČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.
3. Kupující dává souhlas prodávajícímu, jakožto správci osobních údajů kupujícího, ke shromažďování a zpracování svých osobních údajů, zadaných při registraci do e-shopu prodávajícího, za účelem zaúčtování plateb za koupené zboží, správné distribuce zboží a ke komunikaci s kupujícím. Souhlas je udělen na dobu trvání registrace v e-shopu prodávajícího, případně na dobu, po kterou nebudou vypořádány veškeré závazky mezi kupujícím a prodávajícím. Nakládání s osobními údaji kupujícího podléhá úpravě zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a prodávající tímto prohlašuje, že oznámil Úřadu pro ochranu osobních údajů zpracování osobních údajů a je registrován u Úřadu pro ochranu osobních údajů jako správce dat pod evidenčním číslem.
4. Poskytnuté informace umožní prodávajícímu uskutečnit potřebné účetní operace, vyhotovit daňový doklad, popřípadě identifikovat platbu kupujícího přes bankovní převod. Všechny údaje jsou uchovávané v chráněné databázi na serveru prodávajícího. Kupující může údaje podle aktuálního stavu změnit po přihlášení.
5. Kupující má přístup ke svým osobním údajům ve smyslu § 21 zákona o Ochraně osobních údajů a má právo požadovat po prodávajícím nápravu nesprávného nakládání s jejich osobními údaji. Kupující udílí prodávajícímu výslovný souhlas s uložením jeho emailové adresy a adresy bydliště za účelem zasílání obchodních nabídek a příležitostí. Kupující je oprávněn odepřít souhlas se zasíláním těchto obchodních nabídek.
6. Prodávající neposkytuje údaje kupujícího třetím osobám s výjimkou nezbytných údajů poskytovaných bankám pro evidování a zaúčtování plateb a doručovacím službám pro dodání objednaného zboží. V těchto případech jsou nezbytné údaje poskytované jednorázově pro vyřízení konkrétní objednávky kupujícího.
7.V případě, že se kupující rozhodne svoji registraci v e-shopu prodávajícího zrušit, kontaktuje s tímto požadavkem prodávajícího prostřednictvím e-mailu na be-kr@volny.cz Registrace kupujícího bude následně zrušena. Registrovaný kupující může aktualizovat poskytnuté údaje v on-line režimu na webových stránkách e-shopu ihned po přihlášení.
3. Způsob doručení
Zboží lze vyzvednout následujícími způsoby::
a) Osobně v prodejně Železniční modelářství BEKR, Ivanovické nám.6, Brno, v pracovní dny v době od 15:30 do 18:00 hodin,v sobotu od 9:00 do 12:00 hodin.
b) Prostřednictvím České pošty v rámci ČR. K ceně zboží bude připočteno poštovné a balné ve výši 199,-Kč. Při nákupu zboží nad 7000,- Kč se tento poplatek neúčtuje.
c) Zásilky do zahraničí jsou posílány Českou poštou. K ceně zboží bude připočteno poštovné dle platných tarifů České pošty.
Kupující se stává vlastníkem zboží v okamžiku zaplacení plné ceny zboží. Cena zboží se považuje za zaplacenou momentem předání příslušné částky ve výši kupní ceny prodávajícímu, případně předání příslušné částky ve výši kupní ceny České poště, případně připsáním příslušné částky ve výši kupní ceny na účet prodávajícího.
NEVYZVEDNUTÍ ZÁSILKY
při nevyzvednutí zásilky formou dobírky účtujeme poštovné, balné a manipulační poplatek (smluvní pokuta) 160,- Kč. Pokutu lze uhradit na náš účet: 213868129/0300 variabilní symbol: číslo objednávky.
Náhrada škody dle občanského zákoníku ČR.
Smlouva mezi e-shopem a zákazníkem vzniká už v okamžiku, kdy Vám zákazník zašle svou "objednávku". Obě strany jsou touto smlouvou pak vázány a zákazník je povinen si zboží převzít. (neuplatní-li například 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy). Pokud si zákazník zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení věřitele a podle §522 obč.z. je povinen uhradit Vám náklady, které Vám vznikly (tedy poštovné apod.). Takto vzniklé náklady je možné samozřejmě vymáhat.
Nevyzvednutí zásilky formou dobírky.
Pokud se nám zásilka odeslaná na dobírku vrátí jako nevyzvednutá, budeme požadovat úhradu vzniklých nákladů.(Občanský zákoník § 544-545, zákon č.40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek a smluvní pokutu ve výši 160,- Kč (Občanský zákoník č.89/2012) Upozorňujeme, že veškeré pohledávky budou vymáhány.
Pokud zákazník nekomunikuje, nehodlá škodu či vzniklé náklady uhradit, není schopen se s prodejcem jakkoliv smírně dohodnout, pohledávka bude předána k právnímu vymáhání. Za takovou situaci nese plnou vinu kupující a hradí také zvýšené náklady z důvodu svého počínání, které těmito komplikacemi s vymáháním pohledávky vznikají.
Lze se odvolat na 14 denní lhůtu?
Mnoho zákazníků si myslí, že nepřevzetím balíku využívají své spotřebitelské právo vrátit zboží do 14 dní bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se však začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží. Nevyzvednutí balíku je proto ze zákazníkovy strany jednoznačným porušením uzavřené kupní smlouvy a obchodních podmínek, které zpravidla říkají, že „obchodník dodá“ a „zákazník převezme“
4. Placení zboží
Zboží lze platit následujícími způsoby:
a) dobírkou - peníze jsou předány při převzetí přepravci.
b) předplatbou - peníze jsou poukázány na bankovní účet prodávajícího, zboží je distribuováno v okamžiku připsání celé částky na účet.
c) hotově nebo pletební kartou při převzetí v prodejně.
Zasílání do zahraničí je prováděno výhradně předplatbou. K ceně zboží je připočítáno poštovné dle platných tarifů České pošty.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
5. Částečné dodání
Při objednání více položek zboží se může stát, že nebudeme schopni dodat veškeré objednané zboží v jednom termínu. V takovém případě budete dotázáni, zda si přejete dodávku rozdělit do více částí. Poštovné budete platit pouze jednou.
6. Vrácení peněz
Na veškeré u nás zakoupené zboží poskytujeme záruku vrácení peněz bez udání důvodu, pokud zákazník zašle zboží zpět na adresu Železniční modelářství BEKR, Ivanovické nám. 6, 620 00, Brno ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne doručení zboží. Zboží musí být zasláno pouze jako obyčejný balík. Na zboží zaslané na dobírku nebude brán zřetel. Zboží musí být v bezvadném stavu, čisté, nepoškozené, neporušené a uložené v originálním obalu. Vráceny budou pouze peníze za objednané zboží, nikoli za poštovné. Při vrácení zboží uveďte prosím bankovní spojení. Při zaslání vrácené částky poštovní složenkou bude od vrácené částky odečten poplatek za zaslání. Na základě novely zákona o odpadech č.185/2001Sb. jsme povinni vybírat příspěvek na likvidaci historického elektrozařízení.
7. Reklamace, záruka
Tento reklamační řád je okamžikem uzavření kupní smlouvy (okamžikem přijetí objednávky) závazný pro prodávajícího i kupujícího a obě strany se zavazují jím řídit. Záruka se vztahuje na bezvadnou funkci výrobku při správném používání zboží a na vady vzniklé prokazatelnou vinou výrobce. Záruka se nevztahuje na díly, podléhající přirozenému opotřebení a závady vzniklé dopravou, nevhodným skladováním či nešetrným nebo neodborným zacházením. Záruka z případných vad na zboží může být uplatněna výhradně po dobu záruční doby. Záruční doba trvá 24 měsíců (není-li výslovně sjednáno jinak) a počíná dnem zaplacení či převzetí zboží, podle toho, která skutečnost nastane dříve. V případě, že má zboží v záruční době prokazatelně neodstranitelnou vadu, která zcela znemožňuje užití zboží, má kupující nárok na výměnu zboží za zboží stejné nebo obdobné jakosti, kvality a druhu. V ostatním má kupující nárok na opravu či doplnění. Veškeré zboží je před odesláním k zákazníkovi zkontrolováno a přezkoušeno. Dodavatel nenese zodpovědnost za škody vzniklé při přepravě zákazníkovi. Zboží si proto prosíme překontrolujte při jeho převzetí. Je-li poškozené, nepřebírejte ho. Zboží je pojištěné a vzniklou škodu hradí přepravce.
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz “